Tatry z Pandą – Droga pod Reglami i Dolina ku Dziurze

Droga pod Reglami

Tatry z Pandą – Droga pod Reglami i Dolina ku Dziurze czyli kolejny dzień przede mną. Tak naprawdę to za mną. 🙂 Tym razem po dwóch wcześniejszych ten szykuje się spokojny.Droga pod Reglami jest mi znana w części. W planach miałem chęć poznać ten szlak w całości, ale niestety pogoda ma decydujące słowo gdy brak odpowiedniego stroju na ulewy.

Będąc w górach jest to mój stały punkt programu. Zawsze tam odpoczywam i spaceruję pomiędzy Skocznią, a wejściem do Doliny Strążyskiej. Spokojne 40 minut, ale również interesujące.

Droga pod Reglami wiedzie z Kuźnic, a wychodzi kawałek za Siwą Polaną idąc oczywiście od tej strony. Jest to trasa pozbawiona tak wspaniałych widoków, jak choćby z Kasprowego, bowiem droga prowadzi przez las, ale jest za to idealną formą relaksu i spokojnego spaceru. Co istotne cała trasa wiedzie poza Tatrzańskim Parkiem Narodowym, co skutkuje brakiem opłat oraz możliwością jazdy na rowerze. Za rok planuję przejście całej trasy, a w tym wpisie przybliżę tylko wspomnianą wcześniej część trasy + zamieszczę mały bonus.

Spacer rozpoczynam przy skoczni, prawie ze zawsze od tej strony zaczynam. 🙂 Spokojne idziemy w stronę Doliny Białego (wpis o niej znajdziecie tu ). Przed wejściem do Doliny odbijamy w prawo. Mijamy restaurację i idziemy prosto. Tutaj czeka pierwsze podejście. Łagodne, ale w czasie deszczu niezwykle śliskie. Po zdobyciu tego „wymagającego” szczytu przed nami rozpościera się ładna panorama Zakopanego. po lewej zaś mijamy ciekawy wodospad na potoku Spadowiec. Tuż za nim znajduje się wejście do krótkiej Doliny ku Dziurze

Wspomniany wcześniej bonus.

W tym roku sobie darowałem, ale pisząc o tym nie mógłbym nie wspomnieć o dodatkowej atrakcji, a mianowicie Dolina ku Dziurze. Idąc od skoczni odbijamy w lewo i zaczynamy wspinaczkę. Nie trwa długo i nie jest bardzo wymagająca, ale też i do najłatwiejszych nie należy. Natomiast warto tam się wybrać – koniecznie z latarką i ciepłym ubraniem – i będąc tak przygotowanym wejść do środka jaskini.

Zajrzyj też tu :)  Tatry z Pandą - Kasprowy Wierch, Beskid i Czarny Staw Gąsienicowy

Sama jaskina jest jednokomorowa, w której jeden dość stromy korytarz prowadzi w dół. Zaraz za wejściem odrobinę wyżej znajduje się skalne okno, przez które wpadają promienie słońca dodając uroku całości.

Dolina ku Dziurze

Jaskinia Dziura

Wracając z jaskini skręcam w lewo i idę dalej Drogą pod Reglami. Po drodze mijam Bacówkę gdzie można zjeść ciepłe oscypki czy tak jak kiedyś napić się zyntycy. Nie wiem jak w tym roku. Po upływie kilku kolejnych minut przechodzę przez drewniany pomost gdzie tuż za nim znajduje się wejście do Doliny Strążyskie.

Droga pod Reglami i Dolina ku Dziurze przebieg trasy

Tatry z Pandą - Droga pod Reglami i Dolina ku Dziurze

Na zakończenie cyklu Tatry z Pandą żegnam Was tym zachodem słońca, mając nadzieję że już za rok dane mi będzie tam powrócić i opisać Wam nowe miejsca i może zainspirować do osobistego sprawdzenia jak te nasze Tatry wyglądają. 🙂

Jak zawsze po wszelkie informacje techniczne związane z podróżami zapraszam to osobnego działu. >>>>

Jeśli chcesz być na bieżąco, zostań obserwatorem. Jeden mały krok, a tyle radości dla pandy. 🙂